dzięki smyczka już wisi przy kluczyku SKODA
no to start....stuki przy kęceniu kierownica
Zwiń
X
-
no to start....stuki przy kęceniu kierownica
jak w temacie - delikatne stuki przy kręceniu kierownicą na postoju - przekładnia pada?
śmiertelne - czy nie? koszty?impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy
o syfie czytaj:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429
-
-
Mam to samo od jakichś 2-3 lat i UWAGA - tylko przy temperaturach poniżej zera. Byłem na sprawdzeniu całej zawiechy przedniej i nic - zero luzów.
U mnie wygląda to tak, że te delikatne stuki są lekko wyczuwalne na kierownicy i słyszalne i można je wywałoać w memencie zmiany kierunku kręcenia kierownicą lub ruszaniu/zatrzymywaniu auta. W innych przypadkach raczej nie występują. Tak samo jak przy temperaturach wyższych niż 0 stC.
Ja na razie nic z tym nie robię. Słyszałem teorię, że to wyrabia się wielowpust od regulacji wysunięcia kierownicy i nie należy zbytnio się tym przejmować. Ale ile w tym prawdy ?????? :evil:Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Komentarz
-
-
Mast, nie wiem jaki mam silnik - niby 2.0 benzyna ale co dalej??? takie samo pytanie zadalem na dziendobry , wiec oznaczenie znajdziesz na obudowie rozrzadu oraz w bagazniku obok kola zapasowego jest wlepka . Mozesz miec jeden z dostepnych z tej listy :P http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=238Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
A mówiła mama -
"Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
http://campaign.scania.com/v8/
Komentarz
-
-
dzięki Panowie
oczywiście opcja z wielowypustem - bardziej mi pasuje niż perspektywa wymiany magla - cóż poobserwujemy.... auto mam od 30.12......
póki co wiem że stuka mi przy kręceniu kołami przy małej prędkości ( cofanie, parkowanie, ect) i na postoju - chyba niezależnie od tempertury coby śmieszniej było....; a i jest to bardziej słyszalne niż wyczuwalne, a już na pewno nie w podłodze pod nogami :roll:
a co do modelu silnika - jasne wlepa w bagażniku + rozrząd - tak jak w A4, nie pomyślałem o tym wcześniej ops:impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy
o syfie czytaj:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez houekU mnie taki objaw oznaczał rozsypujące się łożysko McPhersona.
potwierdzam objawy:
- stukanie słuszalne (niekoniecznie wyczuwalne na kole kierownicy lub podłodze)
- niezalezne od temperatury
- tylko małe prędkosci - manewrowanie :roll:impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy
o syfie czytaj:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429
Komentarz
-
-
W moim przypadku skrajne kręcenie kierownicą również powodowało stuki.
Diagnoza wskazała jednoznacznie: łożyska przednich kolumn do wymiany.Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź"
www.lodz-eksploracja.org
Komentarz
-
-
A ja proponuje zobaczyć pompe wpomagania i płyn wymienić może też pomócOCTAVIA 1.9TDI agr kombi
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
MOJE CAR AUDIO
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068
Komentarz
-
-
Potwierdzam, że w 99% będą to łożyska McPersona.... już po wymianie (16.12.2008) co do kosztów - lepiej nie robić tego w ASO - lekko ponad 500 PLN i rzeczywiście koszt łożysk porównywalny z kosztem wymiany (zewłaszcza że liczą sobie w ASO 158 zł netto za rbg - zdzierstwo !). Nie krzyknołeś kolego ile kkm przelatane ma autko... u mnie sypnęło po 215 kkm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123wojtek841, mój mechanik za t ą operację z częściami krzyczy 200zł...
i za to go lubimy łonego go :lol: :lol: :lol: :lol:
BTW ostatnio jakby przestało stukać :roll:
pojawił mi się natomiast luz na kierownicy - nie luz układu, tylko luz góra dół na kole kierownicy.... przewiduję łożyska w kolumnie :wink:
przebieg 175tyśimpreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy
o syfie czytaj:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429
Komentarz
-
-
Podepnę się pod temat, może ktoś podsunie mi jakiś pomysł skąd mogą dochodzić stuki z przodu auta. Pacjent to Fabia I, mam nadzieję, że nie zlinczujecie mnie za to, że mając Fabię piszę na forum Octavii.
Sytuacja wygląda następująco:
jak jadę prosto to żadnych stuków raczej nie słychać, natomiast jak skręcam niezależnie czy w prawo czy w lewo na drogę z dziurami to słychać takie stukanie (zrobi tak "puk-puk"), auto było u mechanika i poza luzem na łącznikach stabilizatora nigdzie indziej go nie ma. Po wymianie łączników problem nie ustąpił. Dodam jeszcze, że przy pracującym silniku na postoju jak kręcę szybko kierownicą prawo-lewo to nic nie słychać, natomiast jak zgaszę silnik i kręcę kierownicą to słychać stuki. Podczas jazdy jak ruszam kierownicą prawo-lewo (test łosia) to też da się słyszeć te stuki. Czasami też słyszę stuknięcie jak ruszam samochodem pod górkę. Z góry dziękuję za wszystkie porady.
Nagrałem film:
tak to słychać na postoju.stuki na postoju
Komentarz
-
Komentarz